03-12-2019

Ik geniet van elk klein momentje

Ja ik geniet, elke sec. elke min. elk uur elke dag. Ik geniet van elk klein momentje samen met mijn klein groot wondertje. Mijn facebook is misschien wat overspoelt met foto’s van mijn Bazeke maar dit is nu eenmaal mijn grootste trots en het belangrijkste in mijn leven. Misschien denken er vele alé weer een foto van haar zoontje maar het is nu eenmaal mijn leven. Sinds de geboorte van Baz is hij het belangrijkste in mijn leven en ik denk dat dit normaal en gezond is. Je kan ook altijd gewoon verder scrollen of mijn profiel ontvolgen dan word je niet overspoelt met dat schattig gezichtje van mijn zoontje. Ach ik voel me gewoon trots en wil dit ook delen met iedereen.


We zijn ondertussen al een maandje verder, ja mijn klein wondertje is al een maandje oud en het lijkt of hij gisteren nog maar geboren was. Ondanks dat we even aan het sukkelen zijn met zijn voeding doet hij het super goed!!! Baz bleef maar terug geven en zijn we op aanraden van de kinderarts van pap veranderd, het teruggeven is enorm verbeterd. Hij geeft nog wel terug, vooral als er te veel gefriemeld wordt na zijn pap met kleedjes aan of uit te doen maar hij moet niet heel de dag meer rondlopen alé liggen met een slabbetje om. Nu heeft hij echter wat meer last van zijn stoelgang, ‘s avonds heeft hij last van krampen en zijn stoelgang is ook heel plat. Nu zeggen ze wel dat zijn darmpjes de pap even gewoon moet worden en ik het twee weken de tijd moet geven voor ik opnieuw iets anders moet proberen, dus nog even doorbijten en hopen dat het binnen enkele dagen wat beter gaat. 

We zijn ook al twee keer bij kind & gezin langst geweest. De eerste keer voor zijn gehoortest, Baz koos ervoor om het spannend te maken. Doordat hij wakker was en geprikkeld was door dingen rond hem was de eerste test niet gelukt dus mocht hij het nog eens doen. Bij de tweede test was hij geslaagd! Whiii Baz zijn gehoor is goedgekeurd. Tijdens ons tweede bezoek werd hij gemeten en gewogen, ondertussen is hij 54cm en weegt hij 4.130kg. De dokter liet zien dat hij goed op de curve zat kwa groei, dat stelde me weer wat gerust. Voor de rest was hij ook helemaal goedgekeurd! 

Baz is echt een flink Bazeke, eten, slapen, luier vol doen en dan terug opnieuw beginnen. ‘S Nachts slaapt hij ook al goed door, s avonds krijgt hij rond 22u30 a 23u00 zijn flesje en slaapt meestal tot 5u00 a 6u00 door om dan na zijn flesje terug in slaap te vallen tot 9u30 dan moet ik hem meestal nog wakker maken. Door de dag zijn er momentje dat hij wakker is en geniet ik er ten volle van! Lekker samen knuffelen of wat spelen met schaduwen want hierna kijken en deze volgen doet hij al goed. Ik geniet van dat klein ventje en kan hem soms wel opeten zo schattig is hij. 

Hoe het met mij gaat? Goed, mijn mooiste wens is uitgekomen en ik geniet van elk klein momentje. Ook al voelde ik me enkele dagen wat schuldig, Baz had een moeilijke nacht en was wakker van 3u00 tot 6u30 ik was zo moe dat ik zo kort was tegen mijn ventje. Alé kort, hoe moet ik het uitleggen, het enige wat ik kon denken was ik ben zo moe!!! Wat moet ik doen? Wat is er aan de hand? Ik was even radeloos. Ik voelde me even niet zo een goeie mama, deze momenten vallen nog voor hoor en dan voel ik me zo schuldig. Ook als hij weent en echt boos weent dat hij krampen heeft of er iets niet juist is wil ik mijn ventje het liefst helpen maar vaak kan ik hem enkel en alleen maar troosten en erdoor helpen. Hij heeft niet veel van die momentjes al maar goed want soms vloeit er dan bij mij ook een traantje. Ach mama zijn, zo mooi maar ook zo emotioneel omdat je enkel en alleen het beste wilt voor dat klein wondertje en niet altijd weet wat hij heeft of nodig heeft. Ze komen jammer genoeg niet ter wereld met een handleiding bij. Ik begin hem wel al goed te kennen en weet wat hij wanneer nodig heeft en welk weentje wat betekent. Waar ik ook wel stiekem van geniet is als hij weent als moeke, vake of iemand anders hem vast heeft en ik hem overpak hij direct rustig is bij mij, dan denk ik ooh ja ik kan hem de troost geven die hij nodig heeft. 

Ik ben ook al goed hersteld na mijn keizersnede, enkel als ik heel de dag actief ben geweest heb ik s avonds pijn. Dit zal ook nog wel in orde komen zeker, volgende week start ik met kine zodat mijn spieren ook weer wat sterker worden.

Dus kort samengevat mama zijn is geweldig en zeker van mijn prachtig wondertje!!! Het is niet te omschrijven wat ik voor dat klein Bazeke voel maar het voelt geweldig! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten