21-12-2019

Arme kleine Baz

Wat een dagje!!! Baz heeft al enkele dagen erg veel last van krampjes, gisteren zijn we dan ook even langst de kinderarts geweest zodat we wisten of het allemaal nog goed zat. De kinderarts zei dat zijn darmpjes nog goed soepel zijn dus dat is goed en is het niet nodig om echt medicatie te geven. Ze stelde voor om protectis druppeltjes te geven. Die ben ik dan ook direct na ons bezoekje aan de kinderarts gaan halen.

'S avonds zijn we naar de tractor run gaan kijken en heeft hij zalig liggen slapen in de draagzak dicht bij me, toen we naar huis gingen heeft hij weer hevig gehuild in de auto. Ik ben zelf in het midden van de weg snel uitgestapt om zijn dutje te geven. Ik stond aan te schuiven omdat de tractors voor ons reden dus ik had wel tijd maar toch een veilig actie was dit niet als ik eraan terug denk. Maar hij was stil, toch voor even want ik stond nog stil op de baan en ik wist als ik nog lang stil sta gaat hij terug wenen en ja hoor dat was ook zo. Ik heb mijn auto dan maar gedraaid en helemaal rond gereden via Hulst naar Tessenderlo. Waarom ik niet gewoon door het baalstraat ben gereden weet ik ook niet, ach ja we zijn er geraakt en Baz was ondertussen rustig geworden. Ik weet het wel elke baby heeft zijn moeilijke momenten maar ik ken Baz zijn huiltjes ondertussen en dit is een huiltje dat aangeeft ‘mama ik heb pijn!’ En dan breekt mijn hart! 

Eenmaal thuis heb ik zijn flesje gegeven en deed hij ondertussen flink kakka, yes dacht ik alles eruit en kunnen we sewwes goed slapen. Dat was ook zo, hij heeft zalig geslapen tot 6u30 en daarna nog tot 11u00 na zijn tweede flesje van de dag. Hierna ging het echter wat mis, hij werd onrustig en begon te wenen, harder en harder. Maar ik kreeg hem nog gesust met zijn tutje en druppeltjes die hij nog moest krijgen. Na eventjes te huilen is hij dan inslaap gevallen en heb ik hem in zijn parkje gelegd. Iets voor hij terug moest eten werd hij wakker.

Om 15u00 ben ik met An naar Diest getrokken om wat winkeltjes te doen en iets te gaan drinken. Baz weende in zijn reiswiegje toen ik hem van de auto naar daar had verplaatst. Normaal valt hij hierin snel inslaap maar dat was vandaag anders. An dacht dat hij een boertje moest laten en ja hoor toen ik hem eruit nam kwam er een grote boer uit. Hij was erna wel rustig en weende niet meer maar toch was hij nog actief en dat was ik van hem niet gewoon. Maar hij huilde niet dat was het voornaamste en ja hij mag door de dag al wat meer wakker zijn denk ik dan. 

Toen ik rond 18u00 thuis was moest hij eten en Baz die honger heeft die hoor je. Na zijn flesje werd hij wel stil maar hij sliep niet, ik heb hem dan in zijn relax gelegd en even wat mee bezig geweest tot hij begon te huilen. Toen zijn we samen wat gaan knuffelen in de zetel tot hij bijna inslaap viel. Ik denk dat hij nog geen 10min. In zijn park lag te slapen of hij werd schreeuwend wakker. Ik probeerde hem te troosten met zijn tutje maar dat hielp niet, het enige wat een beetje hielp was hem vastnemen en op zijn buikje op mijn arm leggen. 


Ik wist niet wat ik moest doen of waar hij eigenlijk last van had, krampen? Melk die terug omhoog komt? Het zuur? Ergens anders pijn? HELP!!! Waar is die handleiding???? De tranen stoomde over mijn wangen en Baz zijn traantjes bleven ook maar komen. Ik wist het even niet!!! 

Om 21u30 heb ik zijn volgende flesje gegeven, moeke nam hem even over maar tijdens zijn eten begon hij ook ineens heel luid te wenen. Ik heb hem dan terug over gepakt van moeke. Ik weet dat moeke hem ook wel had kunnen troosten en verder had kunnen eten geven, maar mijn moederhart brak en ik wilde hem graag zelf kunnen troosten. Zijn flesje at hij niet leeg maar hij had wel goed gegeten maar 20ml had hij over. Moeke heeft hem daarna nog even getroost want na zijn boertje begon hij opnieuw te huilen. Echt normaal doet hij dit nooit!!! Zoveel heb ik hem nog nooit weten wenen. Moeke had hem stil gekregen dus ik dacht tijd voor zijn bedje. Hij was de eerste 20min wel stil in zijn bedje maar ik hoorde door de babyfoon dat hij nog wakker was na 20min hoorde ik dat hij begon te jammeren dus ben ik zijn tutje gaan geven. Even was hij terug stil maar na nog geen 5min begon hij te huilen en kreeg ik hem niet getroost in zijn bedje. Dan maar even terug naar boenenden tot ik klaar was en we samen konden gaan slapen. 

Maar Baz bleef huilen en huilen en echt schreeuwen! Mama zei als ik graag nu na de dokter met hem ging ze wel mee wilde rijden, ik heb toen even naar mijn zus gebeld. Ze zei ook als je nu na de dokter rijd gaat hij stil zijn want hij gaat in de auto waarschijnlijk inslaap vallen. Dus ga misschien even wat rijden met hem stelde ze voor, kom desnoods naar hier gereden. Ik ging met Baz naar bekenden om met hem te vertrekken, toen ik de trappen af was was hij ineens stil. Boenk gedaan mee wenen, dan ben ik maar terug naar boven gegaan en is hij in mijn armen inslaap gevallen.

Ik durfde hem niet goed in zijn bedje leggen dus heb een goei half uurtje gewacht tot hij echt vast sliep. Tot nu dus en nu ligt hij zalig te slapen in zijn bedje. Ik hoop dat hij eventjes wat rust vind en dat het morgen een beter dagje wordt voor hem want amai wat doet dit pijn om je kind zo te zien afzien en niets te kunnen doen. Mijn arm ventje sorry dat ik je niet kan helpen en dat ik zelf verdrietig word als ik je zo zie. Mijn arm klein ding wat zie ik je toch zo graag!!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten