17-12-2019

Het laatste spuitje

Eindelijk!!! De laatste spuit is gezet vandaag, ik werd het toch een beetje beuh en mijn buik lijkt nu echt wel een speldenkussen. Sinds vorig jaar ben ik begonnen met de eerste spuit te zetten in mijn buik, pregnyl om mijn eisprong op te wekken, ik weet nog goed dat ik tot 3 moest tellen alvorens ik ze in mijn buik kon prikken, de eerste van de zovele werd toen gezet.

Vanaf dan moest ik elke maand eentje zetten, vanaf februari werd het een dagelijkse dosis hormonen tot aan mijn eerste punctie. Wat was ik blij dat ik dit maar één maandje moest doen om daarna het goede nieuws te horen dat ik zwanger was!!! De spuiten waren dus zeker niet voor niks.

Dan was ik even prik vrij tot ik 28 weken zwanger was en zwangerschapsdiabetes had, eerst moest ik dagelijks maar één spuitje insuline zetten in mijn buik om na een week over te gaan naar twee per dag, dit tot aan mijn bevalling. Toen ik bevallen was geen spuitjes meer dacht ik tot de vroedvrouw afkwam met een spuit om trombose te voorkomen. Ze vertelde me dat ik deze thuis ook nog moest zetten en vroeg of ik ze zelf ging zetten of een verpleegster liet langsgekomen hiervoor. Ik zei haar dat ik het wel gewend was en het zelf kon, na zoveel prikjes wist ik wel hoe het moest ook al is het weer een ander spuitje de handeling blijft hetzelfde.

Vandaag was de laatste spuit!! Je zult denken waarom is ze nu zo blij het is toch maar een spuitje en hop, maar elke dag moet je eraan denken, elke dag moet je er tijd voor nemen en het deed som ook gewoon pijn als ik ze zette. Mijn buik ziet ook blauw van die vervelende prikjes dus het ziet er even niet uit, ik zei het al het is net een speldenkussen. Maar al de spuitjes waren het zeker waard om te zetten want ik heb iets van onschatbare waarde in de plaats gekregen, mijn klein heerlijk mooi groot wonder!!!

Met Baz gaat alles ook heel goed!!! En weet je wat? Hij slaapt al twee nachten door, niet dat hij anders slecht sliep 's nachts maar dan kreeg hij nog een flesje rond 00u00 a 01u00 en werd hij rond 6u00 wakker voor zijn volgende flesje. Nu krijgt hij zijn laatste flesje rond 22u00 a 23u00 en slaapt tot 7u00. Super toch? Ik verschoot zelf de eerste nacht toen ik zag dat het al 7u00 was toen hij de eerste keer wakker werd. Door de dag slaapt hij ook nog veel en dan geniet ik van de momentjes dat hij wakker is. Ik ben trots op mijn klein bazeke, hij is echt een super klein kereltje.

                                                                                                    
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten