12-09-2019

Uitgebreide suikertest

Na mijn vorig onderzoek bij de gynaecoloog ben ik wel even van de kaart geweest. Heel ongerust en veel traantjes zijn er de voorbije dagen gevloeid. Want ik wil een ‘normaal’ kindje op de wereld zetten, niet dat ik het kleinste fijnste mannetje moet hebben integendeel. Als hij wat groter en molliger is is dat ook helemaal oké maar niet te als je begrijpt wat ik bedoel. Omdat dokter St. me ook de curve had laten zien dat mijn mannetje echt wel over de lijn zat begin je toch wat op te zoeken. Maar wijzer ben ik er niet uit geworden, ik maakte me alleen maar meer zorgen en ben dan ook begonnen om wat naar mijn eten te kijken. Want ik geef toe de laatste dagen, weken heb ik me wel laten gaan. Ik had dan ook zoveel zin in zoetigheid. 


Vandaag werd ik verwacht in het ziekenhuis voor de uitgebreide suikertest te laten doen. Kendra vriendin van Dennis mijn beste mateke en mama van Helena ging met me mee zodat ik niet alleen moest gaan. Kleine Helena mocht natuurlijk ook mee. We waren goed op tijd in het ziekenhuis en moesten even wachten op de vroedvrouw die de test ging afnemen. Een verpleegster bracht ons tot helemaal aan het einde van de gang waar we mochten wachten, niet veel later kwam de vroedvrouw aan en mochten we een kamer binnen gaan. Ze vroeg me om in een bekertje te plassen en legde me daarna even uit wat ze juist ging doen. 


Ze moest 4 keer bloedprikken, eerste keer voor ik het suikerdrankje dronk daarna een half uurtje na het innemen van het drankje dan weer na een uurtje om dan twee uur later de laatste bloedafname te nemen. Zo gezegd zo gedaan en begonnen we met de eerste bloedafname, hierna mocht ik direct het suikerdrankje leegdrinken. Zoals de vorige keer vond ik dit echt niet slecht en ging het vlot binnen. Daarna mocht ik ook nog even op de weegschaal gaan staan deze gaf 77,5kg aan dat is minder dan thuis whiii thuis geeft hij 78,8kg aan nu zoveel verschil is dat niet maar toch. Dat wil zeggen dat ik in totaal een 7,5kg ben bijgekomen tijdens mijn zwangerschap. Ook werd mijn bloeddruk gemeten en daarna was het de beurt aan mijn ventje, want hij mocht zijn hartje nog eens laten horen en wat ging dat weer goed te keer. Hierna was het wachten en tussen de ene bloedafname en de andere ook wachten wachten en wachten. Ik was blij dat Kendra en Helena erbij waren voor wat afleiding. 

Rond 11u00 was de laatste bloedafname, ik deed mijn schoenen al aan voor de vroedvrouw terug binnen kwam voor de laatste prik zodat we direct konden vertrekken. De vroedvrouw gaf me erna nog wat uitleg en zei me dat een andere gynaecoloog me zou opbellen vandaag als de waardes niet goed zouden zijn. Indien ze wel goed zijn zou ik niks horen vandaag en mocht ik vrijdag altijd even zelf bellen. Oké dus hopen dat ik vandaag geen telefoontje meer krijg! 

De dag was nog goed gevuld namiddag samen met Kendra en Helena en intussen tijd nog geen telefoontje gehad oef dacht ik. Rond 17u00 was ik thuis en heel moe van een dagje ziekenhuizen, ik heb dan klein dutje gedaan in de zetel. Mijn gsm heeft me echter wakker gemaakt, Jep toch telefoon. Rond 19u00 belde de gynaecoloog me op met de resultaten, ze vertelde dat de resultaten van de eerste bloedafname goed waren maar die van de laatste na 2uur toch iets verhoogd was en ik een suikerarmdieet moest gaan volgen. Ze vertelde me dat dit helemaal niet inhoudt dat ik zwangerschapsdiabetes heb maar dat mijn lichaam toch de suikers die ik opneem trager afbreken. Omdat het zo laat was kon ze me nog gen afspraak maken bij de diëtiste van het ziekenhuis hiervoor gaan ze me morgen even bellen om een afspraak vast te leggen zo weet ik wat ik wel en niet mag eten. 

Oké, dus we gaan even moeten kijken op wat we eten. Niet dat ik dit erg vind want ik weet waarom ik het doe en het is voor mezelf ook veel gezonder maar op de eerste plaats natuurlijk voor mijn klein ventje ook. Ik hoop alleen dat het niet te laat is en het geen verdere gevolgen gaat hebben voor mijn klein ventje. Het gaat wat aanpassen worden maar dat loopt wel weer los eenmaal ik juist weet wat mag en wat niet. Nu even afwachten tot de afspraak bij de diëtiste en dan kunnen we echt aan de slag, hopelijk krijg ik snel een afspraak en moet ik niet nog enkele dagen wachten. 

Ongerust ja dat ben ik nog en denk dat dit gaat blijven tot mijn volgende afspraak bij dokter St. op 36 weken en hopelijk kan zij me dan wat meer geruststellen. 


Vandaag is mijn ventje wel heel de dag heel actief geweest, amai hij ging nogal te werk denk dat dit door de dosis suikers kwam maar ik heb er wel van genoten om hem zoveel te zien en voelen bewegen. Zalig toch zo een leventje in te mogen voelen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten