05-09-2019

Onderzoek op 29 weken bij dokter St.

Vandaag mocht ik na vind ik zelf toch lange tijd terug op controle bij de gyneacoloog. De laatste keer was op 5 juli dus dat is toch weer even geleden. Ongerust ben ik niet echt omdat ik mijn ventje nu elke dag meer en meer voel maar natuurlijk wil ik ook weten of hij het effectief goed doet, kwa ontwikkeling en ik was vooral benieuwd of mijn placenta verschoven was.

Om 17u00 moest ik in het ziekenhuis zijn, mijn zus ging vandaag met me mee zodat ik niet alleen moest gaan. We waren 10minuutjes te vroeg en moesten dus nog even wachten. er zat nog een zwangere vrouw in de wachtzaal te wachten, dokter St. riep haar eerst, na enkele minuten kwam ze terug buiten en hoorde ik haar vriend vragen of het kon dat de kleine reageerde op wat ze at. het was wel even grappig om te horen. Mijn zus en ik konden onze lach niet inhouden. Daarna kwam dokter St. naar buiten en we mochten met haar mee gaan, ze ging naar een andere kamer omdat ze hier betere echo's kon maken. Dat vond ik natuutlijk wel leuk, zo kon ik mijn wondertje nog beter zien.

Ik mocht plaats nemen op de onderzoekstafel en dokter St. begon met het nakijken van kop tot teen. Ze begon bij het hoofdje en zo ging ze stap voot stap naar beneden. Zijn gezichtje verstopte hij weer met zijn armpjes dus jammer genoeg weer geen duidelijk beeld van zijn gezichtje. We konden wel zijn neusje zien en dat leek wel op mijn neus whiii!!! Dat neusje zit al goed dacht ik. Toen ze aan de beentjes was zei ze al direct dat deze wel heel lang waren, ze keek hoelang het beentje juist was en deze was toch wel uitzonderlijk lang, ze zei me om dit even op haar schema te bekijken. Ook ging ze even terug om te kijken dat zijn armpjes ook zo lang zouden zijn en deze waren toch ook wat langer. Ze sprak over P97 wat dit juist inhoud weet ik niet maar dat heeft iets met de groeicurves te maken.


Eenmaal terug aan haar buraeu liet ze de curves zien, alles zat goed in het gemiddelde maar als je dan de meting van zijn beentje zag zat deze er ver over. Ze zei me dat dit geen probleem was en hij waarschijnlijk gewoon lange benen zou hebben. Zijn geschatte gewicht was dan ook hoger dan bij andere door zijn beentjes, momenteel weegt hij 1kg800. Ik heb totaal geen idee of dit veel is maar ze zei ook dit is maar een schatting.

Ze stelde voor om een uitgebreide suikertest te doen zodat ze kon uitsluiten dat er hier een probleem bij zou zijn ook al was de eerste test in orde dit kan altijd wel veranderen. Ze plande deze zo snel mogelijk in, volgende week woensdag mag ik dus terug dat lekker drankje drinken. Ze vertelde wel dat ze deze zelf niet kon nemen en opvolgen omdat ze volgende week met verlof gaat maar haar collega zou me wel opvolgen en haar verder informeren als ze terug aanwezig was. Voor mij maakt het niet veel uit wie het doet als het maar in orde is.


Voor de rest zag alles er goed uit, ik vroeg haar nog na de ligging van mijn placenta of dit nu in orde was. Ze zei me ooh ja ben ik nu vergeten te controleren, ze verzocht me nog snel terug plaats te maken op de onderzoekstafel om een inwendige echo te nemen om dit snel te controleren. Ik escuzeerde me omdat ik het niet eerder had gezegd maar ze zei me dat ik me daar niet voor moest escuzeren en zij eraan had moeten denken. Ze was gehaast omdat er een andere dokter de ruimte nodig had maar het was snel gecontroleerd. De placenta ligt er nog een stukje voor, op 36 weken gaat ze dit nogmaals bekijken en indien dit niet veranderd is is het zeker keizersnede. Dus op dit moment is het keizersnede maar alles kan nog veranderen.

Ze gaf me de echo's van vandaag nog mee en het onderzoek was weer achter de rug. Ik kon het toch niet van mij afzetten dat hij echt zo boven de curves zit met zijn beentjes, ik weet niet hoe of wat ik me hierbij moet voorstellen. Maar mijn zus zei ook dat dit nog kan veranderen en het is maar een schatting dus ik zal tot november moeten wachten om echt te zien hoe groot hij zal zijn. Het zal sowieso een sterk mannetje worden en daar ben ik heel blij mee.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten