28-09-2019

Ik blijf mijn best doen.

Sinds maandagavond moest ik dus beginnen met insuline te spuiten. Maandag waren mijn resultaten dan ook heel goed en ik dacht yes het helpt en ik moet me wat minder zorgen maken nu. Niets was minder waar want dinsdagavond schoten mijn waardes weer de hoogte in, zelfs na het spuiten van de insuline. Ik had zelf pudding gemaakt met stevia en magere melk en dacht dat het misschien toch daar aan zou liggen. Geen pudding meer dus ik bracht de volgende dag de overige potjes naar mijn zus. 


De volgende dag was het frietjes dag, maar ik dacht ooh nee dat ga ik niet doen ik haal wat wraps voor me en dan kan ik nog enkele frietjes meepikken. Ik had twee wraps op met groenten en nog geen 10 frietjes. Na 2uur waren mijn waardes weer te hoog, de moed zonk in mijn schoenen en daar zat ik weer met tranen in mijn ogen van frustratie. Wat doe ik toch verkeerd!!!! Ik heb onmiddellijk een mailtje naar het ziekenhuis gestuurd met de waardes van de voorbije twee avonden en met de vraag help wat doe ik verkeerd. 

Op de middag had ik nog geen reactie gehad op mijn mailtje dus ik dacht ik bel eventjes. De dame aan de andere kant van de lijn was super vriendelijk en zei me dat ze haar mails nog niet had bekeken en dus goed was dat ik even belde. Ze vroeg me even wat het probleem was en zocht naar mijn mail. Ze vertelde me dat ik eigenlijk niets verkeerd deed en mijn lichaam zich moest aanpassen aan de insuline en dat deze elke week weer moet worden bekeken. Ze zei me dat ik nu de insuline al mocht verhogen naar 6E zodat ik zelf wat geruster was. Ze vroeg me wanneer ik terug een afspraak had zodat het terug kon worden bekeken. Maandag heb ik opnieuw een afspraak, dat is goed zei ze kan je nu al verder met 6E en dan bekijken we het maandag opnieuw. 
Nog zei ze mij als er nog iets was mocht ik altijd terug bellen. Dat stelde me wel gerust dat ik mocht bellen indien ik de avond weer mijn waardes niet onder controle had. 

Ik was weer even gerustgesteld, tot ik na het middageten moest prikken. 121? Hoe kan dat nu weer? Gaan we nu ook al op de middag moeilijk doen? Ik had 4 sneden volkoren brood gegeten met soep. Ik had wel ander brood dan anders omdat het brood dat ik normaal eet op was in de winkel. Maar ik dacht volkoren is volkoren. Blijkbaar niet dus. Ooh wat is dit frustrerend zeg!!!! Maar helaas niks aan te doen, morgen weer ander brood en dan proberen we het opnieuw en maar 2 snede eten inplaats van 4. 

‘S avonds at ik gewoon mee van tafel, 2 aardappeltjes met snijboontjes en worst. Na het eten ben ik weer wat gaan zwemmen, na het avondeten probeer ik altijd wel iets te doen. Ik wissel af tussen wandelen en zwemmen. Om mijn waardes onder controle te krijgen moeten we maar even afzien. Na het zwemmen was het zo ver weer prikken om mijn waardes te weten. Telkens toch weer een zenuwslopende moment geworden van de dag. YES 85 whoop whoop!!!! 

Vandaag is het zaterdag, gisteren had ik mijn waardes heel de dag goed onder controle. Hoogste meting was natuurlijk na het avondeten maar deze was maar 101. Mijn dag was goed!!! Vandaag was dit weer wat anders na het avondeten, want mijn waarde schoot weer wat omhoog na 118. Ik had amper 3 klein sneetjes brood met soep gegeten. Ik hoor jullie al denken, het ligt aan het brood! Ja dat denk ik ook maar ik kan toch niet altijd aardappelen, yoghurt of Kelloggs eten? Ik probeer ook telkens opnieuw een ander volkoren broodje, ik hoop dat het broodje dat ik ervoor at en niet zo fel op reageer terug komt in de winkel. Tot dan zal het zoeken zijn welk brood ik goed kan verdragen. Als ik maandag terug naar het ziekenhuis moet ga ik eens navragen hoe dit komt telkens als ik brood heb gegeten, ik ga er wel vanuit dat de insuline nog verhoogd zal worden. Ik vind het niet erg zolang het maar geen invloed heeft op mijn ventje. 


Op Facebook is er ook een groep zoet zwanger, hier heb ik enkele dagen al wat vragen gesteld en krijg ik heel wat informatie over wat kan en wat niet. Het is wel voor iedereen heel anders, sommige kunnen de ene dag zoveel brood eten als ze willen en andere maar 2 sneetjes. Het blijft zelf een beetje zoeken hoe je lichaam reageert op het eten. Hopelijk krijg ik er snel wat meer controle over.  






Geen opmerkingen:

Een reactie posten